Az internet szövegeinek háromnegyedét nem olvasta senki

19/02/11 hétfő
ujnemzedek.hu
Ahogyan elterjedtek a közösségi média felületei, úgy nőtt meg azoknak a szövegeknek a mennyisége is, amelyeket előállítunk. Azonban, ahogy a mondás tartja „nem a mennyiség a lényeg”

Gondoljunk csak bele: posztolunk az üzenőfalunkra, az instára, a twitterre, kommenteket írunk, blogbejegyzést készítünk, reklamációs levelet, e-mailt, dékáni kérelmet és sok-sok más szöveget alkotunk nap mint nap azzal a céllal, hogy valaki majd elolvassa. De vajon tényleg elolvassa az adott illető?

Hiszen manapság már az „azonnali”, vagy a „szinte azonnali” reakció a lényeg számunkra. Annak ellenére is, hogy mi magunk is rengeteg féle szöveget kapunk, szinte számtalan helyről és felületről (értesítések, üzenetek, SMS-ek, mailek, kommentek stb. formájában).


Fotó: Pixabay

Mi dönti el, hogy mit fognak elolvasni?

Egy felmérés szerint az interneten fellelhető szövegek 35 százaléka van használatban, ami még egészen jó aránynak tűnik, ha azt vesszük, hogy mennyi értékelhetetlen tartalom kering különböző rég elfeledett oldalakon” – mondja Szegedi Juli, az LWp Kommunikáció tanácsadója.

Még a marketingesek 98 százaléka is úgy gondolja, hogy a brandépítés alapvető részének kellene lennie a tartalommarketingnek: „…ha anélkül írunk, hogy tudnánk kinek, miért és hogyan, akkor abból minden lesz, csak nem valódi tartalom. Amit nem olvas senki, az nincs is” – mondja a tréner az internet szövegeivel kapcsolatban.

Ergo rajtunk is jelentősen múlik, hogy elolvassák-e, amit írunk, hogy az üzenetünk célba fog-e érni. Ha ennek tudatában alkotjuk és osztjuk meg az általunk közölni kívánt dolgokat, az már önmagában is egy jó irány.

Forrás: mipszi.hu